onsdag 1 februari 2012

Kreativiteten blommar när det snöar

Bäbisar gör ljud när de sover.
Många ljud. De grymtar och piper och oohar och bland låter de som små arga katter.
Vilket gör att ovana föräldrar som jag och P troligen har varit vakna mer än Lillgrisen de senaste tre nätterna.
Och där ligger jag och tänker hur bra det hade varit om man bara kunde säga: Men du..kan du vara lite tystare är du sjysst.?
Varpå hon skulle svara: Jamen visst, hemskt ledsen -jag ska sova i lugn och ro nu.
Nähee.
Men på morgonen när hon vaknar har både jag och fina P på något magiskt sätt glömt bort alltihop och är trötta -men oändligt förälskade i den som de senaste dagarna börjat le! Hon ler med hela ansiktet!
Japp, då har man glömt hur trött man just då är.

Eftersom snön faller och det är mysigare hemma än ute blir det lite kreativitet.
Jag har tänkt att T behöver lite växter i hennes rum. Just nu bor ett par förvisade där, av typen svärmorstunga och ett litet träd. Bägge ser så vassa ut bland bäbisgrejerna.. Så det blev ett par burkar jag klistrade finfint papper runt, jag hoppas att de håller! Jag gillar mönstren, de ser ut att komma ifrån en dekadent cirkus.  Inhandlat på Kreatima
Och nu, nu blir det mer babymobilfixande!
T älskar ju den jag gjorde till henne (skrolla ned i länken), den över skötbordet.
Så jag är sugen på att göra en till vagnen och kanske något till hennes korg. Vi få la se vad jag hinner innan M kommer på visit!:)
P onsdagsrepar under Brunogallerian i kväll. De filar på nytt material till plattan som kommer.
(Underligt hur man kan sakna någon bara på en förmiddag)

Jag blir knäpp i DIY affärer och får för mig att allt är möjligt med lite ståltråd.
Fint papper med fåglar
Blått och ståltråd!
Upplagt för vuxentid


2 kommentarer:

  1. superfint! önskar jag kunde göra en lika fin mobil, aaaavis igen! :) Kram

    SvaraRadera
  2. Näe du- prova! Du är ju hur pillig som helst!
    Kram!;)

    SvaraRadera