torsdag 15 oktober 2015

Näst sista ultraljudet och vi köpte ett åbäke

Igår var det tillväxtultraljud i v 34+ och twinsen såg ut att må toppen som vanligt. Mamman å andra sidan är så vansinnigt trött och sliten nu att det inte är mycket som inte gör ont. 
Tvilling 1 vägde strax under 2,5 kg och tvilling 2 vägde strax över 2,2kg. Alla flöden och fostervatten och och och såg toppen ut. De har fortfarande sina huvuden tätt ihop, vilket ser så himla gulligt ut på skärmen, lite som att de lutar sig mot varandra:)

Vi köpte ett åbäke för någon vecka sen på blocket (den står där på bilden, och om den inte är toppen åker den ut). Den var både större och fulare än jag hade föreställt mig men ska enligt uppgift vara en livräddare om man har två bebisar men bara en famn (eller jäkligt ont i ryggen). En elektrisk babygunga av märket Graco -en Graco Sweetpeace vilket på bara namnet antyder att detta är the shit. Vi får se hur fantastisk den är som sagt:)
Någon frågade mig här om dagen om den bästa babyfilten, och jag har ingen aning. Till Tuva hade vi flera olika -bland annat en från PoP samt en gjord av bambu, som var det mjukaste av mjukast. På något sätt var de ändå alltid för små efter någon månad, så nu har jag köpt in ett gäng från Numero 74, både tunna och tjockare. Det är inga "babyfiltar" men det mjukaste av mjukaste. Vi får se om tofsarna måste ryka sen när de suger på allt.
Färdigt! Och en aning belamrat då ingen av oss vet vart vi ska göra av alla grejer än. Vagn-chassi under sängen och en hel del annat jox. Bb väskan är äntligen färdigpackad och vi har troligtvis två av det vi behöver två av nu. Det fina babynestet för tvillingar är sytt av en som sysslar med sånt, men har aldrig sytt för tvillingar förut, så detta är en special jag lovat ge betyg på sen. Hon heter Lielidesign på insta:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar