måndag 26 december 2011

Magbild vecka 39 & Grönt guld

Magen med 7 dagar kvar!
Det har verkligen eskalerat de senaste dagarna, min grej med grönt. Jag tror att det är vår jag vill åt! Det lockar med det spirande och nykläckta.
Min galopperande känsla att grönt saknas i mitt liv resulterade idag i gröndricka (i morse) för att sedan bli grön pasta från fina Castagno Bio. Ett italienskt företag som gör pasta av alla möjliga saker, som emmer, kikärtor, amaranth och svart quinoa.

Företaget finns här:
http://www.castagnobruno.it/html-g-29-marziani.aspx
och finns även på Gryningen på söders lågland.
Sås? Spenat, grön paprika, grönkål och broccoli. Grönt alltså.

Nu är det grönt matcha te från Johan & Nyström. Det japanska pulvriserade teet som smakar lite åt hav och man hatar eller älskar det. Kan läsas om här:
http://www.matchasource.com/matcha-tea-health-benefits-s/14.htm

Utöver det blev det grönrandiga lakan till lillgrisen i magen. Lillgrisen som är vaken när jag sover. Eller äter. Gosiga lilla unge i magen...snart får jag och pappa träffa dig på riktigt! Det känns overkligt och läskigt och underbart. Jag vet redan att du är kittlig under fötterna men gillar att bli killad på ryggen.
Gosiga lilla bebis.


Mjuka gröna lakan modell liten

Grönare än Matcha får man leta efter
Grön skön pasta på kikärtor och amaranth

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar