tisdag 27 december 2011

Sov sött lilla bäbis

Gjorde en tavla till bäbisen med den egentliga essensen av allt

Efter finbesök av pappa från Hornsgatan och faster från Vilhelmina smet jag ut och handlade bäbissaker.
Jag har faktiskt inte köpt nästan något till lillgrisen och det gör mig rätt stolt. Inte det att man inte får köpa utan att vi har en massa fina människor runt oss som bär, ger och tar sig tid. Jag har verkligen fått känna mycket kärlek under graviditeten viket gör att jag får en klump i halsen och vill kramas.Inte minst från min fina starka P som snart även får titulera sig Pappa P.
Pappa & Mamma. Åh, jag sa göra det bästa jag bara kan. Jag lovar att lyssna till slutet på alla sånger och du ska få prata till punkt. Och jag lovar att läsa samma enformiga saga om du tycker den är bra och jag ska pussa dig fast klockan är kvart över och jag måste springa för att hinna. Och fast jag kanske blir arg ibland ska jag respektera dig som en alldeles egen människa.
Lilla grisen. Och redan nu har du fina eko-täcken och kuddar till både vagn och spjälsäng som är mjuka likt de bästa bolster och kan tvättas i 95*! Yay! Sov sött lilla bäbis.


pyjamas med tossor har folk sagt att du ska ha

Mjukt och stort!
Och en stor kudde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar