onsdag 21 december 2011

Killing i magen.

Vi har köpt ett skötbord från någon på Blocket. Som är i björk. Björk är fult.
Så vi gör som med resten av lägenheten och målar det allmogevitt. Eller äggskalsvitt. Eller antikvitt. Kärt barn har många namn.
Vi byter knoppar på det från trä till porslin i grönt och vitt. P slipar glatt med vår nya slipmaskin och jag ser på med stor avundsjuka. Det kliar i mig att göra allt det jag inte borde som gravid. Typ måla, slipa, springa, klättra, ta i från tårna och så mycket mer. Dansa! Jag skulle vilja dansa på en skitig svartklubb som stänger först när människor inte orkar dansa mer (Nej , jag kan inte dansa nu, det ser inte klokt ut, bebisen har inget taktsinne alls).
Men jag borde ju inte sitta och göra tankelistor om vad jag ska göra när jag har fött barn (och det gör jag ju inte). Men allt man inte kan göra som gravid blir efter 9 månader mycket påtagligt.
Lillgrisen i magen verkar ha det jätteroligt just nu. Hopelihoppelihopp! Armbåge-fot-gnugga med huvudet-och så hicka. Det är som att ha en vårgalen killing i magen! Åh, nu vill jag inte dansa mer..nu vill jag gosa med vårt barn!

Ser harmlös ut.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar