torsdag 29 december 2011

En uttråkad lyxig dag

Eftersom jag vaknade så sent (lyx) och var så uttråkad (lyx) blev det en sväng på stan för att kolla lite grejer och prata med lite folk (lyx).
Trädgårdsapotekets mamaline
Jag hamnade på PUB uppe hos Systrarna Voltaire och deras fina affär där de slagit sina kloka huvuden samman. Renée var min förra arbetsgivare och hon har mycket skoj för sig:
http://www.reneevoltaire.se/
Lotta skriver kokböcker och driver restauranger utöver Systrarna Voltaires shop:
http://www.systrarnavoltaire.se
Det var mysigt, jag har inte hälsat på dem på ett tag och jag blev glad att se ett nytt märke där som jag tycker mycket om. Det heter Trädgårdsapoteket och finns förutom på PUB här:
http://www.tradgardsapoteket.se/
Jag var på jakt efter en bra ren mandel och-något-till-olja. De hade hela serier med baby och mammaprodukter. Fina som tusan! Bröstvårtscremen låter skön och skrämmande på samma gång.

Lite längre bort fanns det fina fina babykläder som Lillgrisen hade sett skojig ut i. Om jag inte haft budget-tankar med mig hade det blivit röda kalasbyxor. Jag hittade även pallar som jag vill ha. Inte vet jag vad jag sa ha dem till men jag vill ha dem. Spela bingo? Viska hemligheter? Mjölka kor? Varsin stor till mig och P och den pyttelilla till Lillgrisen.
modell jätteliten
lapptäcke/nåldyna/stol
Hötorgshallens Pieras Livs..
..har bland annat raw caaonibs och kryddor för en tia
Efter det blev det Blueberry. God smoothie. Jag ögnade deras fina Vitamixer av industrikvalitet. åh, vad jag saknar den! Vi debatterade en bok som jag vill ha in till jobbet. Åh, vad jag saknar jobbet..
Blueberry finns här:
http://www.blueberrylifestyle.se/

Sen hamnade jag hos Suspekta Piera på Pieras Livs i Hötorgshallen och åt caaonibs.
Jag fick med mig en ny stor samling kryddor eftersom vårt förråd börjar sina på saker som "Smörsalt","Lillaviks skagen" och "Hawaii sweet grill".
Det blev en fin bit salt feta också. Grym kvalitet. Grym slaktarkvinna som sålde den också. Hade hon sagt att jag måste köpa fem kilo hade jag inte vågat säga nej.

Skönt att vara hemma..
P löder och gör en maskin som gör ljud. Han har precis fått hem nya komponenter och där jag ser jox ser han syfte. Jag förstår hur han känner, min fina P
En djungel
Min påse med gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar