söndag 18 december 2011

Kärlek till bönan och Babymobil


Först vägrade min dator att fungera, sen gick en högtalare sönder till andra datorn, som jag brukar se på tv igenom.
Plötsligt var det alldeles knäpptyst hemma. Högljöd tystnad.
Jag iakttog fascinerad hur underlig jag kände mig hemma utan ett enda ljud hela dagen.
Ljud eclipsen resulterade i en babymobil av en liten ljusslinga med blommor, en tyggren, en uppböjd trådgalge och jäkligt mycket smal ståltråd. Trots hur ingredienserna än låter blev den jättefin! Jag ska montera den innan jag tar en bild.

Tomat och stora bönor gör mig snäll.
Och eftersom tystnaden fortsatte blev det bönkok och köksprepp.
Nu finns det fyra sorters kokta bönor i kylen redo att konsumeras. Elefantbönorna blev middag, med tomat, lite fryst spenat, emmer och någon sorts tysk fårost jag och P hittade på Citygross och som har fått bo i kylen väldigt länge.
Me + Frijoles= Sant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar