onsdag 28 december 2011

Gravid vecka 39+

Äntligen hittade jag en skötbädd utan Disneymotiv.
Så glad blev jag att det blev tre paket våtservettar och behållare för babymat också.
Nåja, det är inte skötbädden som jag velat ha men den sticker inte ut ögonen på mig och P, jag menar det är ju ändå vi som ska titta på den. Lillgrisen ligger ju åt andra hållet.
Kände mig som en enormt ovan mamma-shoppare där jag gick runt och på måfå lyfte upp saker för att se vad mojängen skulle vara bra till. För att sedan lägga tillbaka allt.
Varpå nästa kvinna efter mig vant tar upp samma sak och lägger den i varukorgen. Det verkade som om alla visste exakt vad de behövde och alla såg rätt irriterade ut.
Jag klappade på lillgrisen och viskade att vi ska skratta åt dom sen. ( ska prova i alla fall!)
Jag hittade den på Hornsgatan och Babyproffsen. Annars finns den här:
http://www.littlekidscorner.se/sv/product/1454/Skotbadd-Medaljong-Svart



bättre än alternativet
 När jag kom hem snurrade jag äntligen ihop min babymobil no: 2!
Jag blev så sugen på att pilla ihop en egen för ganska länge sedan när jag såg en på J:s fina blogg:
http://liv2011.blogspot.com/
Den är inte helt upphängd än eftersom jag vill rådslå med den som inte spikar upp saker utan borrar. Med plugg. Jag gillar verkligen min hammare men i ärlighetens namn blir det faktiskt stiligare gjort ordentligt. Och så har vi en ny skruvdragare med lampa som jag ska prova.
Fin blev den med de underliga djuren jag nålade ihop av ull i massa glada färger!








En kanin, en nyckelpiga, en glad groda, en elefant, ett svart får och en gris med vingar!










2 kommentarer:

  1. Men va fin mobil, va duktig du är! Jag hittade till din blogg först nu :)
    Fin mage, tänk att det är en vecka kvar! Hoppas ni mår bra båda två, det ser så ut iaf.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hejje och välkommen hit! Kul att du gillar den, jag fick idén av dig!;)
    Varmaste kramar-snart ses vi igen!
    :)
    K

    SvaraRadera