torsdag 16 februari 2012

Uppstoppad

Inte okej ju.


Min granne har en uppstoppad gråsparv i fönstret.
Hade jag varit modigare hade jag tagit en bild, men tyvärr finns det sekretess inblandat och en viss respekt för de som inte kan välja att hängas ut på nätet.
Men vafasiken...jag förstår att den redan var död då du fick den. Att det var mormors. Eller att fåglar ger dig en känsla av frihet.
Det är inte okej.
Det får mig att minnas när jag satt hemma hos några rätt avlägsna släktingar i stugan vid Norska nordgränsen och beundrat strök deras fäll i soffan.
Jag hade en råtta som husdjur då, Charlie, av typen kloakråtta. Charlie vägrade komma nära fällen och borrade in sig på andra sidan soffan.
Det visade sig att det var deras älskade (sedan ett tag avlidna) hund som var fällen.
Så granne. Jag förstår att den var fin när den levde. Men den är död nu -C´mon now, show some respect.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar