torsdag 23 februari 2012

Bildspråk

Jag tänkte på det idag,
hur berättelser behöver illustreras för små barn och hur man (läs: jag) minns händelser i filmsekvenser och inte i ord.
(Därav tvistade pedagogerna)
Varje dag har vi haft aktiviteter och den lilla tid som varit över har jag velat spendera med denna lilla familj.
Så jag tänkte berätta hur de senaste ickebloggande dagarna sett ut med betoning på lite visuell stimuli
med, ja, en och annan förklaring. Annars blir det tråkigt.
På något sätt känns det också som om mitt sinne behöver vila i lite färg just nu.
Söndag på Östermalm.
Ammar bebis på 7års kalas
Kusinerna umgås & föräldrarna äter tårta medan de tänker på samma sak.
Han är så bra P med sitt kloka hjärta.
Ett mindre skepp kom lastat med produkter som vi öppnade hela familjen på köksgolvet.
Panga bubbelplast och allt.
Mer om det sen, men mycket intressant.

I ett klassiskt femtiotalsskåp gömmer sig en hel värld av underliga burkar.
Detta är bara halva dragdörren.

Tusen idéer dansar runt i mitt huvud just nu och alla känns lika kul att genomföra.
Eftersom inte kreativiteten blir mätt på jobbet rinner det ut hemma.
Jag är glad att min kärlek är förstående och själv smider planer för hemmabyggen.

Fina P kom hem med min ihopknåpade utskrift, lite subliminal konst till Tuvas rum.
Ja, man kan ju alltid prova!
Weibull´s hade rea -them evil bastards. Det är jord överallt och doftar mylla.
Nu har vi 3-4 växter till.
Vi hade 23 innan.

Lillblommorna i mitten är till Lillgrisen.
Att välja dem, vilka färger på blommorna jag skulle köpa, tog längre än att ta sig från Fruängen till Mörby centrum.
Jag vet fortfarande inte om jag valde rätt.
Men de luktar väldans gott.
Trafiken mellan Rådhuset och T-centralen är för närvarande stopp i, sa MTR-killen med megafonen.
Väl i rulltrappan vid Centralen stannade allt när barnvagn och Moi var mitt i. Vardagshjältarna hjälpte oss upp ch Tuvaliten som som en stock genom hela dramat.


Mitt landställe, jag saknar det.
Bilden är från i somras och det är faktiskt bara snäppet modernare än vad det ser ut här.
Så spartanskt att man hör vad man tänker.
Gullungen har badat.
Jädra, jädra gullunge.
I ett försök till familjefoto i sängen häromdagen
Självklart kunde ingen av oss skärpa oss tillräckligt mycket, men vad gör väl det när det var mysigt?
Något är vajsing med mina ögon -det kliar och är rött.
Jag har hört om folk som blir vansinnigt allergiska efter de fött barn...men jag hoppas på något tillfälligt.
Överjäkligt är det i alla fall!
Det var tungt att acceptera att mitt lager krämer håller på att sina.
Denna fantastiska finns att köpa på Yogayama.
Genom det fick jag en idé, mer om det senare det med.


Vårt barn har börjat skratta!
Över en natt nästintill.
Om det finns något som förflyttar berg så är det detta.
Våren är lurig.
Den verkar ligga och sova räv under snön.

Måndag morgon.
Jag är klarvaken klockan halv sex och är vaken hela dagen.
En annan ser ut såhär lite närsom.
Det ser skönt ut.

Jag fick frågan vad det konstigaste jag har i vår kyl är.
Det måste vara en flaska björksav (P´s).
Men han röstar på det framför kokosvatten.

I köket har vi en griffeltavla vi har haft ett bra tag.
Den bär spår av en massa meddelanden vi skrivit till varandra, vi bruade ha den vid dörren.
Just nu ser den ut såhär!

I morse var det premiär för föräldragruppen på vår BVC.
Ingången ser ut som något ur en mörk film, men väl inne är det fint!
Det var fantastiskt roligt att få träffa ett riktigt trevligt gäng som alla fått barn nyss.
Jag ser redan fram emot nästa veckas träff!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar