fredag 3 februari 2012

Tillfredsställelsen av en lista

Eftersom natten blev lite mer som dag bestämde jag mig för att inte åka till min vackra vän V på Axelssons Spa idag utan att stanna hemma. Nästa vecka ska jag dit!
Istället blev det ett fasligt fixande och uppstyrande, åh vad jag är stolt över mig själv nu!

Been ther , Done that

Jag kollade bosparande till Lillgrisen. Inte för att natten kallade på det, det var mer konversationen igår som gjorde det.
Helt sjukt egentligen att man ska behöva tänka på det nu. Men det kändes skönt på något sätt att ordna med konton och köer och framtid. Jag vältrade mig i konkreta resultat idag.

Utöver det har jag (på mina bara knän, nästan) skrubbat badrummet, kollat upp hur dagis fungerar med avgifter och ansökan, mailat om dagisplats, fixat med fonder, bokat tid för efterkontroll hos barnmorskan, ordnat med mamma -baby yoga som jag ska gå på, skrubbat besticklådor (?), kollat min bostadskö och uppdaterat mina uppgifter och rensat i mina dokument. Både på datorn och mailmappar. Phu!

...Och så har jag och T the cat badat skumbad!





På bostadsförmedlingens hemsida sökte jag eventuella lägenheter vi med min köplats kunde få. Inte för att det är aktuellt men för att se vad som fanns.
Detta var ett av alternativen jag fick, att bo under en bro.



2 kommentarer:

  1. ja hajjar det där med besticklådorna, har tänkt att göra det flera gånger. tack för påminnelsen :) KRAM

    SvaraRadera
  2. Haha, ja.det kändes skönt på något vis. Lixom att rensa ut ända in i vråna

    SvaraRadera