söndag 4 mars 2012

Sömning helg. Men ack så bra vi har det.

 Jag vill ha den. Lampan.
Kanske i orange eller olivgrön med stilig patina. Tyvärr får den vänta precis som soffan eftersom min budget inte är vad den brukar vara. Så länge bokmärker jag sidan och dyker tillbaka om sisådär ett halvår. Suck.
Men jag fick mitt begär tilltufsat igår då vi såg Machine Gun Preacher, en egentligen rätt actiontöntig rulle som bygger på en sann historia om enormt civilkurage.
Men. Gud vad vi har. Vi har någon stans att bo, vi väljer middag och vi kan somna tryggt vetandes att våra familjer somnar tryggt.
Jag vet att det sagts förut men vårda det du har. Det är värt allt dina närmsta.

Lampan jag vill ha.
Sen.

I går var jag och Fina P på stan och sprang roliga ärenden. Underbart! Jag äskar att gå i DIY affärer, det är så djupt nördigt och kreativt tillfredsställande att fundera seriöst på dendär träpinnen eller metallplattan.
Projekt är fint som snus.
2 år sedan, i Medis runt två på natten.
Det ska snart bli fyra till, fast på dagtid den här gången.


För små strumpor, små byxor, för stor mössa.
Inget passar just nu!

Det blev en hel del sovande i helgen.
Inte jag. men Lillgrisen och Kärleken.

Det blev tyst i rummet bredvid.

Ja.
Sömn är gott.
Men man blir svårare att klä på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar