tisdag 13 mars 2012

På mammas gata

Minnenas kavalkad varade tre timmar i går.
Jag gick till området jag växte upp i och benen visste precis vart de skulle gå, fastän jag inte gått runt så där på femton år.
Där gick jag på dagis. Där bodde Frida med sin mamma, pappa och storebror. Den vägen sprang jag en kilometer till skolan. Där blommar körsbärsträden ett par magiska dagar om året. Där möttes jag, Micke, Heikel och den andra Frida för att hitta på farliga saker att göra. Konsum där jag en gång tappade bort mamma och kände total skräck för första gången. Jag vet vart det blir bäst vattenpölar att hoppa i när det regnat.
Nu bor någon annan familj i vår lägenhet. De har blåa krukor utanför och en katt som solar på betongplattan. Allt ser mindre ut.
På något vis ville jag gå in och säga Ursäkta, men det här är faktiskt mitt och här får bara mina minnen plats. Men jag står ju inte stilla så varför skulle tiden?

Här bodde jag till i många år, mina två fönster ovan.

Takstegen brukade jag sitta på och prata med kompisar som kom förbi


Här lärde jag mig att cykla.
Det stående projektet här hemma är att träna lillgrisen på att ligga på mage och träna att hålla upp huvudet.
Hon hatar varenda sekund av det (och det blir inte många). Annars har hon varit glad och väldigt pratsam.
Varje morgon sitter hon och gapskrattar på Fina P´s mage och han skrattar tillbaka innan han måste springa till jobbet. Tidsfördelningen är väldigt orättvis.

Min lilla rockabilly

..som sover räv rätt ofta...

Näven är både trygg och god. En ny upptäckt.
Hon brukar prata med handen i munnen mycket koncentrerat.
Det ser hur kul ut som helst.
Raketbränsle
Om man är vaken dygnet runt som jag är blir magen sur, i dubbel bemärkelse.Ph värdet blir i obalans av stress vilket i sin tur påverkar hela organismen negativt. Då behövs basiska livsmedel, här är en länk till kompisarna på fina Blueberry om syra -bas balans. Inget hokus -pokus egentligen utan rent bonnavett.

Min morgondrink just nu ser ut så här:
Vetegräs
Maca (Råkvalitet)
Reishi
Nässlor
Ren Aloe Vera
Ofiltrerad rå äppelcidervinäger
Citron

Det ser inte klot ut, jag vet. Men det fungerar för en trött och stressad mage.
Botten upp!;)


2 kommentarer:

  1. Men hur söt får man bli?? :)
    Jag menar er båda såklart!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha. Tack!:) nu blev jag generad, men inte mitt kamerafilter.;)
    Kram fina du!

    SvaraRadera