tisdag 10 januari 2012

Vaknatt, Sovdag & Pannkakor

 15:30.
"Hon bara sover"
"Ja, vi har nog tur. Hon kanske är ett sådant barn som sover på natten och är vaken på dagarna"
"Ja, titta, nu log hon!"
"Jag vet! Dom vet ingenting de där som skriver i all litteratur att bäbisar ler först efter flera veckor. Typ månader. Dom vet ingenting"




 04:15.
"Är hon fortfarande vaken?"
"Hon har inte sovit någonting. Jag har bytt blöja två gånger, gått runt, försökt sitta, ligga, gunga..."
"Hon kanske har ont i magen?"
"Ja, eller så blir hon för varm"
"Eller kall"
"Det är nog hur hon ligger, kanske är det hårt för huvudet, då kanske hon får sned huvudform. Och jag tycker att det kurrar så mycket i magen. Hon kanske har svalt en massa luft"
"Tänk om hon är sjuk.?"
"Jag tar över nu, sov du älskling"





08: 35
"Kan jag få papper, har du papper?"
"Kräks hon?"
"Ja ungefär, eller jag vet inte"
"Oh, nu nös hon! Vi måste få det på film. När hon nyser. Hon slår ju till sig med båda armarna då. Tre gånger"



P: "Om du vill ha, kan jag steka pannkakor! Vill du ha pannkakor?"
K:"Jaaaaaaa!! Pannkakor! Åh, du är bäst! Wow, vad gott!
P: "Jag går och handlar. Ägg behöver vi. och mjölk. Och glutenfritt mjöl. Vill du ha något utöver sylt? Jag ska ha grädde"
K:" Åh, kan du köpa sådan vanilj-soya-yoghurt du vet? Ska jag skriva en lapp?"
P:" Ja, vet inte om jag kommer att komma ihåg, jättetrött"
K:" Jag med. Okej, jag skriver; Ägg, Mjölk, Grädde; Yoghurt"








Världens Bästa P
Han slutar aldrig att förundra mig


4 kommentarer:

  1. Haha! Va härligt det verkar. Är det svårt och nervöst eller löser allt sig liksom? Jag är så nyfiken!! :) Kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha, du kommer klara det galant!! Men jisses J, vad mycket känslor som rasar in i en. Nervöst och svårt och frustrerande men helt vansinnigt kär blir man. Både i sin partner och lilla minilivet man delar.

    Kramar vännen-snart ska du se då är det din tur!:)
    K

    SvaraRadera
  3. Ryser när jag läser det där! Ni verkar ha det så fantastiskt fint.

    Senare när du känner dig mindre nervös och frustrerad så vill jag träffa er, gud va spännande!!

    SvaraRadera
  4. Jaaa!!:) det ska vi! Det verkar även som att vår date förut ska bli igen, jag ska se om jag kan komma med! Kram till dig och limpan!

    SvaraRadera