söndag 1 januari 2012

Magbild & två dagar kvar!


 Åh, vad jag gillar mina mornar! Jag behöver inte gå någonstans om jag inte vill, jag kan äta frukost, läsa DN i sängen och duscha skitlänge.
Det privilegiet har jag nog bara några få dagar till så jag gottar in mig lite extra just nu. Jag kan faktiskt inte komma ihåg sist jag hade en period att göra såhär -jag måste alltid iväg någonstans känns det som.

Det gula guldet nedan är bipollen -en helt fantastisk liten sak. Det smakar blommor och honung, gör dig glad och stark och finns att införskaffa bland annat hos Vilda och Erik som bor på vackra Österlen:
http://www.ravarubutiken.se/supermat-orter/bipollen-eko-110-g.php
Men denna lilla burk fick jag i somras genom Annikas teaser!;)

Dagen blev helt otippat hos mamma & pappa eftersom systeryster skulle komma dit med sin familj. Jag hade ju en julklapp kvar till lilla E att ge. Ett par röda lackiga skor- precis sådana som jag fick (ärva) när jag var sisådär 4 år.
Jag tyckte att de var de stiligaste jag någonsin sett och var sjukt stolt över dem. Att de varit syrrans innan ökade bara värdet lavinartat. Så lilla E fick ett par också.
Barn växer vansinnigt snabbt tänkte jag när jag och lilla E gömde skatter. Hon är ball!
Vårt lilla barn kommer kanske också att leka med hemligahemliga skatter en dag. Ju hemligare desto bättre, jag minns hur det var.

Nu, efter middagen vill jag bara ligga och dricka te och halvsova. Att bara ta mig till Mariatorget och tillbaka gav mig grymma förvärkar som gör att man vill krulla ihop sig till en boll och lystna på fågelkvitter.

Lillgrisen verkar trivas men har de senaste dagarna haft en massa energi och kittlas om vartannat, karatesparkat om vartannat. Något är absolut i görningen...magen kan inte bli tyngre nu, det får inte plats med något mer bäbis!
Fina P arbetar sin sista dag på gamla jobbet och imorgon börjar han det nya! Jag är vansinnigt glad för hans skull...men just nu skulle jag vilja ha honom bredvid.
Min fina P. Han blir världens bästa pappa den mannen.





En burk med citronverbena, en med basilika på tork och en med...järntabletter. Yummy.
färskt pollen. Det är drag i det! Tack för tipset Miss Annika!

Lång-gröt med bovete, quinoa, råg, hirs, goji, havtorn, blåbär, hallon och äppelpäppel


Lilla E´s kalasskor

Någon sa att jag borde lägga upp dagens outfit. Jaha, såhär fin blir jag i jacka + mage.
Askallt.
Mamma-Pappa fika. Rulltårta och allt!

Skrattet kommer ifrån Lillgrisens vansinnigt kittliga sparkar just då.
Det får inte plats med mer bäbis nu!
Vecka 39+6!






2 kommentarer:

  1. Klara klara du är så fin med din stora mage, underbart <3, en underbar och spännande tid ligger framför dig nu, NJUT :)
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  2. Fina Malin!
    Tack! Just nu känns det som att jag behöver draghjälp..;)

    KRAM!
    K

    SvaraRadera