måndag 23 januari 2012

Modig morgon

Att pappor bara har tio dagar ledigt när de blir..pappor..är pinsamt förlegat!
Vad skulle inte massan skria om det var mamman som skulle gå till jobbet efter en sådan liten skärva tid!
Vi behöver ju vara tillsammans alla tre mycket längre. Lagfakta får mig att fundera på en liten bondgård med traktor och små bruna höns som värper små bruna ägg där vi skulle kunna vara familj hur mycket vi ville.
Och vem har gjort mig allsmäktig i egenskap av mitt kön? Vad kan jag så mycket mer än P.?
Så jag bestämde mig för att bli lite modig och ha roligt med Lillgrisen så att den första dagen på tu man hand inte skulle kännas så överväldigande.
Klara - Tuva -Yoga var skitkul!
Det var enklare än jag trott (hejdå den rädslan) och båda blev riktigt lugna och glada av att få rulla runt på golvet. Rekommenderas varmt!


Baby -Asana




Eftersom penicillinet ger bägge magknip blev det en seriös frukost.. Glory to the vanilla. Med vetegroddar i ger gröten en jädra mängd B9, järn, magnesium, zink och B6 som oroliga magar ofta får brist av.
http://www.halsosidorna.se/Spannmal.htm

Morot och ren vanilj i gröten är yummy



Sen blev det bad (även det läskigt att göra själv -hålla sprattlande bebis och tvätta i badkar med vatten är svårare än man tror!) och sen jäkligt mycket olja på snustorr hud. För både mor och barn.
Fasiken, jag tror att jag klarar detta!:)
T gillar hela grejen med att vara naken. Gosiga lilla minimänniska.

Hemligheter två emellan
Och nu..ska vi till Tant BVC och väga och mäta. Hoppas jag stöter på mina trevliga grannar och får grilla dem om dagisvisiten de gjorde idag!
Bis später!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar