lördag 12 maj 2012

Man kan ju inte vara på topp varje dag


 För att kontra gårdagens harmoni och kvittrande leenden vägrar Tuva sova middag i dag.
Eller rättare sagt "hon kommer inte till ro" som någon barnpsykolog i full ro skulle säga.
Efter en kvart vrider och vänder sig den lilla kroppen (om man bara vågar röra sig för att låt säga, gå på toa) och hon vaknar grinigare än innan hon somnade.
Man blir rätt rådvill, speciellt då man inte kan göra något annat medan man bär runt på en halvgråtande bebis så jag och P gör just nu det. Nåja, nu är det han som gör det och jag skriver. Jag hör mjauanden (P) och hickningar (T) från vardagsrummet.
Annars så? Vad har vi gjort denna lördag som försvann.?
Storhandlat i Kungens Kurva (P), pluggat Ayurveda (K), badat (T), ätit upp nästan en hel plåt majsmuffins (P & K), frenetiskt tuggat i sig 4-5 majskrokar (T) och varit sugna på privat egentid själv (P & K -Definitivt inte T).
Imorgon är en annan dag. Söndag tror jag.


Just one of those days när plåten inte räcker till


Tuva satt i stol för första gången i går!
Två handdukar och en kudde, en glad mjuk fisk och en legobil samt två träslevar så var det riktigt njutbart!
Jag och mamma/ mormor drack kaffe och åt kanelknutar


Inte i dag, I går.
Men jisses vad söt hon är och hur man gör vadsomhelst för att hon ska göra det åt en igen.
Vara glad alltså.


Man vet att man är en småbarnsförälder när en rosa gris tittar på en när man sitter på toa.


Ett lass produkter kom och gjorde mig glad!
Mer om det senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar