tisdag 15 maj 2012

En helt vanlig morgon innan klockan 8:00

Morgon!
Jag fick förfrågan om hur en absolut vanlig morgon ser ut hos oss och det är roligare att visa i bilder!
05:35 i morse.
Just ammat och jag hoppar upp och hoppas att hon ska sova lite till.
Patrik vaknar och tar över fram till 06:25 då han måste upp till jobbet.
Han byter blöjor, ger D-droppar, morgontvätt. Och myser.
Jag duschar och fixar och just idag känner jag mig lite glamourös och tar på mig parfym.

Sen på yogamattan direkt. Varenda morgon, det är en egen stund.

Jag fixar frukost till mig, kaffe, gröt till Tuva och en rätt äcklig morgonshot.
Världens bästa mosare för babysmakisar är mormors gammla vitlökspress. Tuva får päron i gröten.
Fina P leker med Tuva som har en fin morgon!
Vi dricker java och pratar om något viktigt -egentid.
Jag får några jobbiga insikter.

Tuva får frukost på en kudde i mitt knä vid bordet. Vi ska skaffa barnstol men vi vill ha en specifik och den har vi inte köpt än. Bakom köksdörren hänger en Dregglis och en liten handduk -Mycket viktigt när en liten Tuvaliten inte vet hur man äter egentligen.

Tuva övar att vända sig (Inte än, men nästan), P äter frukost och jag fumlar runt lite. Vi försöker bägge att få henne att ligga där lite längre.

Tuva ammar och somnar sin förmiddagslur i vår säng.

Jag vattnar groddmaten som spirar!
Här är klöver, broccoli och basilika.

Sitter på balkongen en kvart och glädjs över det. Och över ruccolan som snart är färdig!

Kollar dagens "Att göra" lista.
Hade jag inte en sån hade jag inte lyckats med något alls. Amningshjärnan sviktar.
Just i dag ska vi till A klockan 10 för morgonsmothie!
Tillbaka på yogamattan eftersom just i dag sovet Tuva mer än sina vanliga 30 minuter.
Vansinnigt nöjd över den tillfälliga stunden för mig själv!
Och nu äts det frukost och kollar adressen jag ska till -Tuva slumrar än!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar