måndag 21 maj 2012

Lite nytt har flyttat in

Bloggpaus ett par dagar eftersom vi hade en underbar somrig familjehelg.
Varför sitta framför en skärm då.?:)
Vi gick tvärs igenom söder om söder där jag hittade detta vackra träd. Det är så fint nu.

Vi hängde i stugan och plockade gräslök, låg i solen och fikade.
Grymt att ha en nycklarna till en röd stuga med trädgård på gångavstånd!
Där ska vi hänga mer i sommar, plocka hallon och skörda zuccini och rabarber.

Fina färgglada hus och blommande gräsmattor!

Tuva misstyckte om hela solhatt -grejen. Vi har fått ett gäng av Syster Yster som inte riktigt passar än.
Men de skyddar när man måste bära. Vilket man gör ofta. Eller inte man, vi.
Jag jobbar.
Försöker passa in att få ned tankar på papper eller i dokument mellan lek, matning, vagnrullning och gos.
Den tummade pärmen hör till Yogayamas hemligheter och jag hämtade hem den i går.
Där finns recept som börjar med "46 helägg".. Det är annorlunda att laga mat till många själar.

Världens bästa P jobbar på ny musik och pillar i program som ser ut som ett mensa -test.
Tuva tittar förundrat på gitarren och är alldeles stilla när han spelar.
Jag grämer mig att jag inte kan spela ett instrument. Det hade varit så roligt att kunna göra med henne; nu får mina upprepade sånger duga.

Det har flyttat in lite grejer!
Den här hästen från Brio till exempel, som jag tyckte var det finaste på länge!
Tanken var att den skulle konkurrera med motsatta högen här -vilket den inte gör.
Label -Label still rules.

Det har flyttat in en ansiktsspray med kollodialt koppar i badrummet.
Jag ska testa den som ny produkt för min gamle vän Patrik som gör sånt.
Förutom det chakramediterar han två timmar varje dag nuförtiden. Annat var det förr då vi bara gjorde dumheter ihop.
Det var kul att hänga häromdagen!

Det har flyttat in lite L:A Bruket.
Det här diskmedel doftar helt vansinnigt, fantastiskt gott! Vi diskar så mycket bebisskedar nu att det känns bra med rena grejer.


4 kommentarer:

  1. Hahaha! Du får inte skriva sånt, folk kanske tror att jag är flummig! Det är inte sant... upplyst heter det haha!

    BTW det var en tillfällighet att jag var inne och snokade nu, 23 minuter efter detta var skrivet. Jag är inte här 24/7, helt ärligt.

    Trevlig bakgrund förresten!

    SvaraRadera
  2. Visst är bakgrunden fin!:)
    Upplyst/ Flumm, Sanning/ Osanning. Det är blott betraktaren som har fel, inte utövaren... Eller hur var det nu..fan jag glömde..;)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hejsan på er!

    Kanonfin blogg du har Klara!
    Är allt inne och tjuvtittar på underverket ibland, så himla söt!
    Hoppas vi hinner ses i sommar!

    Ha det gott!! Katti med familj!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vad kul att du hittat hit!
    Klart vi ska ses!, snart kommer vi över till er - det är planerat..
    Stor Kram!
    K

    SvaraRadera