lördag 14 april 2012

Dop & Café!

Världens bästa snuttefilt.
Blev det vinter.?
Det fullkomligen öser ned snö där ute och min promenad nyss förvandlades till ett brutalt pulsande utan vare sig mål eller mening. 7 minuter tog det innan jag gav upp och vände hem.

Vi var på café i förrgår, närmare bestämt ett riktigt bebiscafé där ingen höjer på ögonbrynen om man har ett dreglande och hoande paket på armen.
De hade hela lekrum, stora soffor, mjuka mattor och klassisk musik (!) i högtalarna. Detta ställe är nog inte det jag skulle gå till om jag skulle träffa en vän utan barn -men mina vänner hade med sig var sitt underverk som också..piper och dreglar. Fantastiskt!
Hursom. Vi stannade i flera timmar och hann med att diskutera allt ifrån genus och duschvanor till yogavarianter. Jag fick gnugga geniknölarna ordentligt. Det känns som om min hjärna (och kunskap) har legat i träda rätt länge nu.
Stället heter Cafe Glada Barn, ligger på söder och finns att läsa om här.

Om ett par timmar ska vi hela familjen på V´s dop i Katarinakyrkan! Det ska bli jättekul att komma iväg på något sådant. Det måste varit 15 år sedan jag var på kyrkodop. Eller mer.
Hum, jag känner mig lite stressad så inlägget blir jättekort och riktigt tråkigt.
Sorry!
Jag återkommer sen med ett hejdundrande recept på chokladtryfflarna vi bakat till dopfikat.


Det här med lappar på saker -jag förstår nu varför man inte ska klippa bort dem som jag alltid gör.
Den här, som heter Label, Label, fick vi av syrran och är världens favorit.


På Café Glada Barn.
Helt färdig efter allt nytt.













3 kommentarer:

  1. Åh va mysigt med ett barncafé, det visste jag inte att det fanns ens hihi, med mammagruppen eran eller?

    SvaraRadera
  2. Visst är det världens bästa snuttefilt! :-D Vi gav vår äldste en sådan och när den visade sig bli en sådan succé fick den yngste också en när han föddes. Nu, drygt fyra år senare är "trasan" fortfarande det käraste de har! :-)

    Jättejättefin bebis du har!
    / Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Världens bästa snutte!:)
      Min syster sa mycket noga att INTE klippa bort tvättlappar. Hon hade så rätt..;)

      Radera