söndag 5 augusti 2012

Perfekt Imperfekt

Vissa dagar blir allt så där perfekt. 
Solen värmer lagom, lagom stress med packningen inför festen med picknick för Tuva och hela släkten, bedövande vacker miljö, en glad bebis, logistik som funkar,
sömlös kommunikation, familj som trivdes, åt gott
och träffades!
Och sen, hemma -en glad Tuva som somnade utan protest när Pappa nattade -på 0.5 sekunder.
Perfekt finns inte, och det är inget jag heller saknar, men fint var det.
Fint.
Ett Stort Varmt Tack Till Alla!
Det har varit ett antal bråda dagar med mycket att göra, men också väldigt mycket skoj och lite lagom lugn och ro.
Tuvas dagsform har pendlat mellan irritabel & frustrerad till bubblande glad & harmonisk men nu verkar det som att det planar ut och en plötsligen större Fågel tittar ut ifrån virrvarret.
Det kan inte var lätt att utvecklas med den mäktiga fart små barn gör -glöm allt som heter 30 års kriser.


 De närmsta dagarna är jag på vift från tidig morgon till sen kväll 
och lagar mat i lantlig miljö (vad fint det låter) och Fågeln ska mecka bil med P. Och gunga.
SMHI säger att det ska ösa ner.
Långe Farbrorn & Lilla Fågeln
Jag trodde uppriktigt att min pappa var längst i världen när jag var liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar