onsdag 8 augusti 2012

Jobb, lek, sova, äta, laga, byta roll

Äntligen hemma!
Det känns så, efter att ha varit borta i två dagar från tidig morgon till sen kväll.
När jag kom hem igår var både Tuva och P på strålande humör och hade haft en rolig dag fylld med kul för bägge. Det var så fint att märka att Fågeln helt plötsligt är pappig och sträcker sina små mjuka armar efter honom. Han är världens bästa pappa den där mannen jag bor med.
 En av de första bebisjusteringarna fick ske igår. Alla bollar på soffkudden klipptes av eftersom de tydligen är fantastiska att suga på -och de lossnar till ett sudd av trådar. Inte alls bebisvänligt.
I morse funderade Fågeln helt kort på P´s bröst-hon kunde helt enkelt inte få ihop att han oxå hade sådana. Hon funderar hon och det måste vara lite förvirrande med upptäckter som den.
 Jag jobbar med ett projekt och var ute på Värmdö sedan i  måndags. Lagade, pillade, skrattade och justerade medan allt fotades och designades. Det var ett par väldigt intensiva dagar med mycket folk och mycket fokus på mig, det blev vad jag gissar en bra rivstart för att börja jobba på måndag. Första halvan av första dagen kändes konstig och ovan (hur gör man nu igen.?). Men sen vaknade det semantiska minnet och allt blev lätt, kreativt och roligt!
In i elden bara. Läskigt.


2 kommentarer: