lördag 13 oktober 2012

life is what happens to you while you're busy making other plans

Det är lördag och P nattar en mycket trött liten Tuva medan jag funderar över det allmänmänskliga behovet av att längta efter något.
Jag har alltid något på lut att tråna lite till. Något att drömma och planera om.
Det är en fin balansgång mellan verklighetsflykt och ett medel att nå vidare till något viktigt det där att gå runt och fundera om det som inte är i nuet.
I dag har jag, utan inbördes rangordning, funderat över:
När Tuva blir två år och pratar och springer.
Nästa veckas spring på svenska modehusens pressdagar.
Om 30någonting år när jag och Patrik är pensionärer och äter filfrukost någonstans.
Vart jag kommer att jobba när jag någon gång blir vuxen och vill sitta ned.
Hur det skulle vara att gå längsmed kinesiska muren.
Hur medelsvenssons matvanor ser ut om tjugo år, då Tuva är vuxen.
Hur Tuva kommer se ut om tjugo år när hon är vuxen, vem hon kommer att kalla sin bästa vän och hur hon kommer att älska.


In the meantime gräver jag ned mig i några böcker om mänsklig inutihet.
Den här, den här och den här (som omkullkastar min känsla av ego).
Samt väntar tålmodigt på vår första Ekolåda ska dyka upp utanför dörren.
Tack för det mötet förra veckan!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar