onsdag 6 mars 2013

Boot camp

Just nu pågår en intensiv tvåveckors-träning att gå med skor, utomhus.
Tuva har gjort varken eller någonsin men om exakt två veckor börjar hon på dagis!
Och till min och P´s stora skräck är dom tydligen "ute mycket".
Vår lilla unge som just nu övar på att sätta sig från stående och att ställa sig upp från sittande -hur ska hon klara en isig hinderbana med tio andra småmänniskor. Hualigen.
Vart tog vår lilla lilla nyfödda flicka vägen.?
Att hon ska vara själv flera timmar om dagen. Tänk om hon slår sig och blir jätteledsen?
Tänk om hon tror att vi aldrig kommer tillbaka?
AAHHH!!
Men, det är något som säger mig att det är svårare för oss än det kommer vara för henne; det här med dagis.
Skit it´. Vi kör ett bildrace istället. 

Fina Tuva, uttråkad och nyvaken på samma gång.

Ute och går för första gången med skor och upptäcker kottar!
Oh yes, kottar!
Fullständigt spikrak hållning, tänk om jag under gå så en hel dag.

Jag frågar mig ofta när barn slutar att smaka på allting (eller är det bara fågeln?)

Ja, för sen säger hon Nej, nej..för att visa vad hon redan vet.

Slänger saker i golvet (Nej, nej..)

Jobbfrukost of Champions

Min kalender denna vecka är inge kul. Nästa blir bättre!

I dag kom riktigt ljus in igenom köksfönstret.
Vårljus!

Tuva pratar i telefonen.
AAallååaaa.?

Hon tecknar mycket. Det här är sjörövarfabbe!

Imse Vimse

Santa Lucia

Och ja, middag!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar