söndag 17 februari 2013

På tapeten

På gång just nu:
Potta
Skivinspelning
Koja 1 eller Koja 2 eller Koja 3
Bok hos förlag för korrektur
Minisemester fixad
Måla om
Upp med böckerna
Förrådskatarsis

Jag jobbade hemma onsdag och torsdag, vilket fick mig att bara vilja jobba hemma. Kanske då bara med lätta saker. Och tjäna massor. 3 timmars luncher. All the perks. Sen var det kul att vara tillbaka efter de där två dagarna.

Tuva har fått så mycket hår. En blandning av skogsmus, rödtott och lin till färgen. Det är så fint tycker jag och försöker att hålla mig från att kamma konstiga snedbenor på henne.

Storhandla, parera nappar och någon som tröttnar fort. Vill man ringa någon eller skicka ett meddelande får man göra det snabbt -för Tuva är med hela tiden. Hon ser och förstår plötsligen allt och tycker inte om att bli utanför.
Men vi är proffs nu mera!

Vi har pågående och vandrande installationer hemma. Jag vet inte om det är Tuva, Patrik eller jag som tycker det är mest roligt men det dyker upp ting lite här och där.
En tiger i köksskåpet, klossar i skolådorna och papperslappar på pianots tangenter. Jag har hittat fingerdockor i mina skor.

De borstar tänderna (Ta kort på mig och Tuva när vi sitter här!)
Fina ni är ni två, Mina kärlekar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar