lördag 9 februari 2013

Balans

Snön faller alltid i februari -på något sätt lite mer och kallare än i december.
I veckan har jag gästspelat i köket vilket alltid är kul men såjäkla jobbigt på samma gång.
Väckarklockan har ringt 05:30 och dagarna har varit korta, men brutala. Fy för en lede vad jag är trött.
Det är, som jag mer och mer upptäcker att hela livet är; en fin balans mellan ont & gott, pigg & trött, 
 mycket & lite, tungt & lätt och bra & dåligt.
Syra & Basiskt.
Ying & Yang
Himlen & Helvetet
Ljus & Mörker
Fred & Krig
(jag är uppenbarligen inte ensam i detta)
Ibland känns det som om jag ständigt står och tippar mot antingen det ena eller det andra.
Lagom
hade varit sjysst.
Men vad jag förstår är antagligen balansen att ha bägge element -inte att ha det mittemellan.

Min vy just nu.
Balans mellan Karamellkungen & En liter Cocosvatten



 Tuva är tretton månader och ett par dagar. Hon verkar ha en rätt fin balans mellan ilsk & jätteglad och det är inte så väldigt mycket mittemellan.
Hon har börjat med ilskeutbrott där hon stampar med sina små fötter, vevar med de runda armarna och låter så här: Gggääähhhaaah!!
(som bilden nedan i randig tröja. Hon pekar på min telefon, den får hon inte)
Gggääähhaaah!!

Annars har vi det fantastiskt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar