måndag 30 juli 2012

Ny Era

Om två ynka veckor börjar jag jobba, och pappa P tar över Lilla Fågeln på dagarna.
Det ska bli spännande med ny post och stressiga heldagar (på ett annat sätt) och de första två månaderna blir extra knepiga eftersom min efterträdare kommer först i oktober.
Jag blev påmind att blogga här om dagen då jag pratade med Lene, och nu senast klockan fem i morse då jag hittade Janniches fantastiska nya sida!
Jag hade tänkt att strunta i bloggen över sommaren men blev sugen.
Å så är det ju en Ny Era snart.
Och Lillgrisen blir sju månader den 6:e.
HERREGUD!
 Vad har hänt den senaste tiden med Tuva?
Som följer!
det här kommer jag att sakna

och det här -pillipillandet


och det här -en bebis med tålamod för fotografen

å det här -pratandet med gosedjuren

å det här -när hon trycker huvudet mot en och biter i axeln

och surungen i vagnen som tittar bort när man är ute.
ibland blir jag taxichaufför

och att kunna sitta på en filt mitt på blanka dan


det här får jag ha kvar! :) morgon klockan 6 i sängen
(märk väl hur Fågeln ligger och drar i skägget)

men myset på dan blir det mindre av tyvärr

Pappa P
han är fin han
fågeln äter gurka på lokal

och torkar i handfatet

undersöker nyfiket ansiktet om hon får sova bredvid

har verkligen fått blodad tand för att gunga

äger en enorm narcissism
(eller tror uppriktigt att det är en annan bebis)
och är barasådär go och fin

nu börjar jag förstå att jag kommer sakna de där två massa.


















3 kommentarer:

  1. Vilken sööt liten Tuva ni har, har själv en hemma =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack!:)
      Tuva-ett alldeles fantastiskt namn ju!
      K

      Radera