lördag 22 september 2012

Den helgade helgen

Oh underbara lördag..
Det har varit en fantastisk dag med en strålande glad Fågel som nu mera kryper (platt stil), pratar som de här och ler högst underligt ( härmar hon oss.?).
Eftersom jätteloppisen i Zinken var inställd på grund av skitvädret gick vi, med mormor och morfar, till Ekermanska Malmgården. Man hamnar alltid på platser man inte varit på förut med de där två.
Vi finfikade med kaka, vispad grädde och bryggkaffe innan det bar av till butikerna och middagplaner.
En vecka har nu gått sedan jag uteslutande jobbat i min nya tjänst och det är fantastiskt kul!
Det är tvära kast och som att uppfinna hjulet på en, världshistoriskt sett ytterst trivial nivå, om och om igen.
Till nästa veckas slut har jag ordnat med Lisen Sundgrens workshop om gröna drinkar tillsammans med Årstiderna, gjort Dagmars vår/sommar pressrelease (fantastiska plagg), provat allt nytt från Alpha Plus (jag är mitt eget bästa försöksdjur), kokat kaffe med Johan & Nyström, samt rullat en skrämmande mängd av denna typ, paketerat och presenterat för runt 100 journalister, bloggare och modeskribenter samt en och annan galning.
I skrivande stund har jag egentligen ingensomhelst aning om vad och hur jag ska göra var och en. 
Men troligtvis löser sig det med :)
Nu ska jag fortsätta mitt sökande efter den perfekta Chemexen. Jag blir lycklig av hantverket och den ödmjuka metoden.
Såna saker sjunger den här för mig. Lite tyst i huvudet alltså.

Glad Fågel i morse, i motvillig höggustaviansk stil.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar